Школа дистанційного навчання вчителів предмета «Література»: сучасні підходи до рецептивного аналізу поетичного тексту
     У межах роботи Школи дистанційного навчання вчителів предмета «Література» відбулося чергове заняття на тему «Рецептивний аналіз поетичного тексту з використанням генеративного штучного інтелекту».
 У межах роботи Школи дистанційного навчання вчителів предмета «Література» відбулося чергове заняття на тему «Рецептивний аналіз поетичного тексту з використанням генеративного штучного інтелекту».
   Спікеркою заходу стала Даріна Сімочкіна, учителька зарубіжної літератури Харківського ліцею № 5 Київського району, лауреатка міського конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Зарубіжна література» та переможниця обласного етапу конкурсу.
   Під час зустрічі Даріна Сімочкіна поділилася власним досвідом реалізації емоційно-ціннісної змістової лінії літературного компонента засобами сучасних освітніх технологій. У центрі її педагогічної ідеї – використання можливостей онлайн-освіти для підвищення зацікавленості учнів, формування їхніх моральних орієнтирів та розвитку емоційного інтелекту.
   Окрему увагу спікерка приділила практичним аспектам застосування генеративного штучного інтелекту для аналізу та інтерпретації поетичних текстів. Такий підхід допомагає учням не лише глибше зрозуміти художні твори, а й навчитися творчо взаємодіяти з текстом, порівнювати власне сприйняття з аналітичними моделями, створеними ШІ.
   Метою заняття стало створення в умовах дистанційного навчання інтерактивного та емоційно насиченого освітнього середовища, яке стимулює інтерес до читання, заохочує учнів досліджувати тексти та вільно інтерпретувати їх.
   Сьогодні, коли цифрові технології активно інтегруються у навчальний процес, питання поєднання гуманітарного змісту та інноваційних інструментів є особливо актуальним. Саме такі зустрічі сприяють професійному зростанню вчителів, допомагають переосмислити роль літератури у формуванні особистості сучасного учня та відкривають нові шляхи для розвитку критичного і креативного мислення.