СЕРПНЕВИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ТИЖДЕНЬ
Секція
«Впровадження моніторингових досліджень у практику роботи навчальних закладів як ефективний засіб забезпечення якості освіти»
Сьогодні, коли навчально-педагогічна діяльність носить чітко виражений інноваційний характер, проведення моніторингових досліджень вимагає застосування альтернативних методів моніторингових процедур в оцінюванні якості загальної середньої освіти.
Саме тому Департаментом освіти Харківської міської ради, науково-методичним педагогічним центром спільно з Головним управлінням освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації 25 серпня 2010 року в межах проведення серпневого педагогічного тижня, на базі Харківського ліцею № 89 було проведено секційне засідання «Впровадження моніторингових досліджень у практику роботи навчальних закладів як ефективний засіб забезпечення якості освіти», яке в значній мірі було спрямоване на поширення досвіду, набутого за останні роки Департаментом освіти Харківської міської ради, щодо використання методу квадрант-аналізу при проведенні моніторингових досліджень якості освіти в системі загальної середньої освіти м. Харкова та розв’язання актуальних проблем підготовки до участі в них методистів методичних служб області.
У роботі секції взяли участь методисти методичних служб управлінь освіти районних державних адміністрацій Харківської області та районних у м. Харкові рад, керівники методичних кабінетів та методисти методичних служб управлінь освіти всіх міст обласного підпорядкування, директори та заступники директорів опорних шкіл м. Харкова з проведення моніторингових досліджень якості освіти.
У секційному засіданні в якості активних учасників брали участь начальник відділу вищої освіти і науки Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації Соловйова Н.М., начальник відділу нормативності і якості освіти Департаменту освіти Харківської міської ради Шепель В.М., завідувач Центру моніторингу якості освіти Комунального закладу «Харківський обласний науково-методичний інститут безперервної освіти» Шевченко Н.В.
Під час роботи секції було обговорено актуальні питання проведення моніторингових досліджень якості освіти, розкрито джерела розвитку потенціалу методиста районної методичної служби, рівня його професійної компетентності та педагогічної майстерності, його здатності здійснювати оптимальний вибір технологій моніторингу якості освіти з огляду на ефективність цілісного педагогічного процесу.
Результати застосування методу квадрант-аналізу в системі моніторингу якості загальної середньої освіти м. Харкова викликали непідробну зацікавленість серед учасників секційного засідання.
За результатами проведеного анкетування майже 90% учасників високо оцінили ступінь свого задоволення участю в секційному засіданні.
Найбільш сподобалися в секційному засіданні учасникам анкетування виступи експертів, роздаткові матеріали, організація роботи секції, можливість обміну досвідом з колегами, коментарі та приклади ведучих засідання.
Участь у секційному засіданні надала його учасникам більшої впевненості в можливості застосовувати в моніторингових дослідженнях нових і оригінальних методів і технологій, створювати такий продукт, який може набути суспільного практичного значення.