8 жовтня 2025 року Харківський центр професійного розвитку педагогічних працівників організував заняття Школи дистанційного навчання для вчителів предмету «Література» у форматі відеоконференції.
Основну увагу учасників було зосереджено на використанні методів візуалізації на уроках зарубіжної літератури з метою підвищення залученості учнів і глибшого розуміння навчального матеріалу.
Спікеркою Школи виступила Ірина Олексіївна Натальченко, спеціаліст вищої категорії, учителька зарубіжної літератури Харківського ліцею № 162, яка поділилася власним практичним досвідом застосування візуальних методик у навчальному процесі.
Під час засідання було представлено низку ефективних прийомів:
Метод «Шелфі» — як засіб предметної візуалізації. Демонструвалися приклади створення «шелфі» до біографії Роальда Дала, а також поличок літературних персонажів, створених за допомогою штучного інтелекту. Цей метод допомагає учням краще уявити оточення, інтереси та характер героїв і авторів.
Робота з малюнками-асоціаціями та кроссенсами — на матеріалі біографії Астрід Ліндґрен та інших письменників, що сприяє розвитку логічного мислення й творчого підходу.
Крім того, Ірина Олексіївна поділилася досвідом створення коміксу за біографією Туве Янсон, що робить знайомство з життям письменниці більш динамічним і захопливим. Також розглядалися можливості використання піктограм і фотоквестів як інструментів для закріплення знань та організації проєктної діяльності учнів.
Захід став цінним джерелом практичних ідей для 66 педагогів, які прагнуть зробити уроки літератури сучасними, інтерактивними й ефективними в умовах змішаного та дистанційного навчання.