Керуючись Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», Указами Президента від 17.04.2002 № 347/2002 «Про Національну доктрину розвитку освіти», від 30.09.2010 № 926 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», Концепцією національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Стратегією національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, ознайомившись з Концепцією нової української школи, з метою забезпечення всебічного розвитку кожної дитини, сприяння реалізації її духовного, фізичного та інтелектуального потенціалу, забезпечення рівного доступу до якісної освіти та соціального захисту учасників навчально-виховного процесу міська педагогічна конференція ВИЗНАЧАЄ наступні пріоритетні напрямки розвитку системи освіти м. Харкова на 2016/2017 навчальний рік та РЕКОМЕНДУЄ освітянам направити зусилля:
У дошкільній освіті на:
- подальше розширення мережі дошкільних навчальних закладів із метою забезпечення попиту населення міста на дошкільні освітні послуги;
- впровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах.
У загальній середній освіті на:
- удосконалення мережі навчальних закладів міста відповідно до запитів на освітні послуги батьківської громадськості;
- забезпечення інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір шляхом створення умов для їх навчання в інклюзивних та спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів;
– створення оптимальних умов для навчання, виховання, фізичного розвитку дітей, збереження та зміцнення здоров’я;
- забезпечення якості та доступності психологічних послуг для всіх учасників навчально-виховного процесу;
- налагодження міжвідомчої взаємодії щодо проведення профілактичної роботи з питань запобігання протиправній поведінці, алкогольній та наркотичній залежності учнівської молоді;
- проведення комплексу заходів, спрямованих на якісну організацію та забезпечення навчального процесу в 1-4-х класах, з врахуванням оновлених програм для початкової школи та критеріїв оцінювання досягнень учнів;
- підвищення якості навчально-виховного процесу, забезпечення його спрямованості на успішну адаптацію дитини в соціумі та застосування на практиці здобутих знань із різних навчальних предметів шляхом впровадження компетентнісного і діяльнісного підходів;
- сприяння життєвому самовизначенню учнів через впровадження різних форм організації профорієнтаційної роботи та профільного навчання;
- орієнтацію методичної роботи на підвищення професійної компетентності вчителів з метою забезпечення ефективності та якості уроку;
- посилення та урізноманітнення форм і методів національно-патріотичного виховання дітей і молоді, формування в учнів національної ідентичності, активної громадянської позиції шляхом оптимальної організації виховної роботи та залучення до роботи органів учнівського самоврядування.
У позашкільній освіті на:
– забезпечення рівного доступу дітей до позашкільної освіти відповідно до їх особистісних потреб та потреб територіальної громади міста;
- активізацію роботи з обдарованими і талановитими дітьми, створення умов для розвитку їх творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти та самореалізації.
З питань взаємодії навчальних закладів з інститутами суспільства на:
- розвиток державно-суспільної моделі управління системою освіти міста шляхом підтримки діяльності Міської батьківської ради та удосконалення системи відкритості у взаємовідносинах із батьківською громадськістю;
- підвищення рівня інформаційно-роз’яснювальної роботи серед батьківської громадськості з питань організації навчально-виховного процесу;
- активізацію співробітництва навчальних закладів із професійно-технічними та вищими навчальними закладами міста всіх рівнів акредитації.
З питань розвитку матеріально-технічної бази навчальних закладів на:
- здійснення енергозберігаючих заходів: забезпечення контролю за витратами енергоносіїв;
- оновлення технологічного обладнання харчоблоків і пралень, меблів і м’якого інвентарю навчальних закладів;
- оновлення дитячих ігрових майданчиків у дошкільних навчальних закладах;
- проведення першочергових ремонтів приміщень та благоустрій територій навчальних закладів.