РЕЗОЛЮЦІЯ
міської серпневої конференції освітян м. Харкова
«Підсумки розвитку освіти м. Харкова
у 2016/2017 навчальному році та пріоритетні завдання
на шляху реалізації Концепції Нової української школи
у 2017/2018 навчальному році»
30 серпня 2017 року
Керуючись Конституцією України, законами України («Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту»), Концепцією національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Стратегією національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, Концепцією Нової української школи, з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти, соціального захисту учасників навчально-виховного процесу та різнобічного розвитку, виховання і соціалізації кожної особистості громадянина України, міська педагогічна конференція ВИЗНАЧАЄ наступні пріоритетні напрямки розвитку системи освіти м. Харкова на 2017/2018 навчальний рік та РЕКОМЕНДУЄ освітянам направити зусилля:
У ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ НА:
- подальше розширення мережі дошкільних навчальних закладів із метою забезпечення попиту населення міста на дошкільні освітні послуги;
- забезпечення успішності дитини в умовах Нової української школи шляхом дотримання наступності між двома ланками освіти;
- створення умов для збереження здоров’я та безпечного перебування дітей у дошкільному закладі;
У ЗАГАЛЬНІЙ СЕРЕДНІЙ ОСВІТІ НА:
- удосконалення мережі навчальних закладів міста відповідно до запитів батьківської громадськості на освітні послуги та форми здобуття освіти;
- забезпечення інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній простір шляхом запровадження індивідуальних програм розвитку (з урахуванням їх потреб, можливостей, здібностей, інтересів) і психолого-педагогічний супровід таких учнів у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів;
- створення безпечних і комфортних умов для навчання, виховання, фізичного розвитку дітей, збереження та зміцнення їх здоров’я;
- формування сучасного освітнього середовища Нової української школи шляхом зміни просторово-предметного оточення, програм та засобів навчання;
- використання сучасних ІТ-технологій, мультимедійних засобів навчання, оновлення лабораторної бази для вивчення предметів природничо-математичного циклу;
- проведення комплексу заходів, спрямованих на якісну організацію навчально-виховного процесу з урахуванням оновлених навчальних програм;
- орієнтацію методичної роботи на підвищення професійної майстерності педагогів щодо впровадження компетентнісного і діяльнісного підходів;
- удосконалення системи мотивації вчителів щодо підвищення кваліфікації, використання в педагогічній діяльності сучасних та інноваційних форм і методів навчання й виховання;
- підготовку вчителів 1-4-х класів до роботи за освітніми програмами нового Державного стандарту початкової загальної освіти;
- осучаснення форм і методів національно-патріотичного виховання дітей і молоді, формування в учнів української ідентичності, активної громадянської позиції, ціннісних ставлень і суджень, що слугуватимуть базою для успішної взаємодії із суспільством;
- сприяння життєвому самовизначенню учнів через урізноманітнення форм організації профорієнтаційної роботи та профільного навчання;
У ПОЗАШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ НА:
- забезпечення рівного доступу дітей до позашкільної освіти з метою розкриття та розвитку здібностей і можливостей кожної дитини відповідно до їх особистих потреб;
- оновлення форм роботи з обдарованими і талановитими дітьми, створення умов для розвитку їх творчого потенціалу і навичок дослідницької та винахідницької діяльності;
НА ВЗАЄМОДІЮ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ З ІНСТИТУТАМИ СУСПІЛЬСТВА:
- розвиток державно-громадської моделі управління системою освіти міста на засадах «педагогіки партнерства»;
- урізноманітнення засобів інформаційно-роз’яснювальної роботи серед батьківської громадськості;
- розширення форм співробітництва навчальних закладів із професійно-технічними та вищими навчальними закладами міста всіх рівнів акредитації;
НА РОЗВИТОК МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ:
- осучаснення навчальних кабінетів природничо-математичного напрямку;
- здійснення енергозберігаючих заходів та оновлення технологічного обладнання;
- встановлення дитячих ігрових та спортивних майданчиків у навчальних закладах;
- проведення першочергових ремонтів приміщень та благоустрій територій навчальних закладів.